Fortsättning på optimeringen.

Förra veckans Trustpilot test fortsätter.

Nu har vi haft några dagar till med data från Trustpilot testet och jag börjar se lite mer intressant fakta. Nu så har vi faktiskt ökat från orginalet och varianten med Trustpilot är faktiskt 116% bättre än orginalet i skrivande stund. I fredags när jag skrev förra inlägget så var det faktiskt enda dagen som orginalet slog varianten med trustpilot. För övrigt så är det endast 1969 personer som har gått igenom testet.

Men lite mer intressant fakta kan man se.

Antal sidor varje besökare går till ligger på 8,85 sidor besökare med Trustpilot och 8,38 med orginalet. Inget konstigt där om inte tiden på webbplatsen varit med då dom är inne på sajten i 3,41 med trustpilot men hela 5,24 med orginalet. Jag själv har alltid innan trott att ju längre jag har besökaren kvar på sajten ju större chans är det att dom köper. Nu börjar jag få andra tankar. Varför dom varit på sidan med orginalet kan ju också vara att dom hittar inte tillräckligt med fakta så att dom vågar lita på oss. Vårt namn är ju inte riktigt med oss när det gäller att skapa "trust" till besökarna.

Övrig optimering av sajten.

Nu ska vi även ge oss på våra andra länkar i veckan. Allt för att kunna ge vårt test med Trustpilot en ärlig chans att kunna ge en riktigt korrekt bild av hur mycket mer den kan ge för oss i konvertering. Jag tror fortfarande inte att det kan vara sån extrem skillnad på en variant med Trustpilot som utan men snart har jag ett svar på hur det fungerar med vår sajt Dunken.se

22 Apr 2013

Facebook

Nyhetsbrev